ثبت تغییرات شرکت آنلاین

ثبت تغییرات شرکت
به طور کلی، ثبت تغییرات شرکت به حفظ شفافیت، اعتبار، و اطمینان مشتریان و شریکان تجاری کمک می‌کند. این فرآیند باید با دقت کامل توسط افراد کاردان انجام شود تا از رعایت قوانین و مقررات مربوطه اطمینان حاصل شود.

برخی از تغییراتی که ممکن است در ساختار و فعالیت‌های یک شرکت رخ دهد، عبارتند از:

افزایش یا کاهش سرمایه.تغییر سمت و اعضاء هیئت مدیره. انحلال شرکت. تأسیس یا انحلال شعبه. تغییر نام شرکت. تغییر آدرس و محل دفتر مرکزی. تغییر ماده اساسنامه.

 

درخواست ثبت تغییرات شرکت

شما میتوانید با استفاده از فرم زیرتغییرات شرکت خود را به صورت آنلاین انجام دهید  . 

ثبت تغییرات شرکت آنلاین

نامضروری
شماره تماس
نوع تغییرات شرکت
فایل ها را به اینجا بکشید
انواع فایل های مجاز : jpg, gif, png, pdf., حداکثر اندازه فایل: ۱ GB, حداکثر فایل ها: ۵.
    در صورت نیاز به توضیحات لطفا در باکس زیر بفرمایید .
    سوال ها و جواب ها

    ثبت شرکت چگونه است؟

     

    یکی از بهترین راه‌ها برای تجمیع تخصص، تجربه و سرمایه از طریق مشارکت، راه‌اندازی و تأسیس یک شرکت می‌باشد. با ثبت نمودن شرکت می‌توانید از بسیاری از تسهیلات و اعتبارات دولتی و انواع وام‌های بانکی برخوردار شوید. از آن جا که شرکت‌ها از امتیازات بالای قانونی و حقوقی برخوردار هستند، قرارداد‌های دولتی و مناقصه‌ها و مزایده‌های پر سود و با منافع زیاد تنها به افراد حقوقی و شرکت‌ها واگذار می‌شود.
    همچنین، بسیاری از مجوز‌هایی که دریافت آن از مراجع و سازمان‌های دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامیست در اکثر موارد فقط به شرکت‌های ثبت شده داده می‌شود. 

    طبق قانون تجارت ,  جهت ثبت شرکت حداقل صد هزار تومان سرمایه اولیه نیاز است .

    کاربری آدرس جهت ثبت شرکت مورد بررسی قرار نمیگرد , همچنین آدرس اعلامی جهت ثبت شرکت بازدید ندارد بنابراین میشود آدرس منزل و یا هر آدرس و کدپستی دیگری را جهت آدرس شرکت معرفی نمایید .

    حداقل سن اعضاء هیئت مدیره شرکت ۱۸ سال میباشد . 

    افراد زیر ۱۸ سال فقط میتوانند به عنوان سهامدار در شرکت حضور داشته باشند .

    در قانون تجارت ایران ، قالب های مختلف شرکت وجود دارد. شرکت هایی مثل سهامی عام ، سهامی خاص، تعاونی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی ، نسبی ، مختلط سهامی ، مختلط غیرسهامی و ... همه و همه از انواع قالب های شرکت ها هستند. اما پرکاربردترین قالب های شرکت در ایران شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص هستند. چرا که اولا تقریباَ تشریفات و زمان ثبت این دو به نسبت کمتر از سایر قالب ها است و از طرف دیگر، در هر دو مسئولیت اعضای شرکت ، صرفاَ به میزان آورده آن ها است. به طور مثال اگر فرد الف ۱ میلیون تومان آورده داشته است ، در صورتی که شرکت، ۱۰۰ میلیون بدهکار شود، وی صرفاَ به اندازه آورده خود مسئول پرداخت بدهی های شرکت خواهد بود.
    ذیلاَ به بررسی بیشتر این دسته از شرکت ها می پردازیم :
    شرکت با مسئولیت محدود :
    همان طور که اشاره شد، این نوع از شرکت به دلیل سهولت در اجرا، از لحاظ آماری از بالاترین میزان تقاضا برخوردار است. برای ثبت این نوع از شرکت حداقل به دو نفر که تحت عنوان شریک معرفی می شوند نیاز می باشد. مطابق با قانون تجارت، حداقل سرمایه اولیه شرکت با مسئولیت محدود ۱۰۰ هزار تومان می باشد. می توان گفت بهترین انتخاب برای شرکت هایی با ساختار خانوادگی شرکت با مسئولیت محدود است.
    دلیل نامگذاری این شخصیت حقوقی میزان تعهد و مسئولیت هر یک از شرکاء در قبال شرکت و اشخاص ثالث می باشد که به اندازه سهم آن ها در شرکت می باشد ؛ نه بیشتر و نه کمتر.
    نکات قابل توجه در ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
    - شرکا در شرکت های با مسئولیت محدود هم می توانند افراد حقیقی باشند و هم افراد حقوقی .
    - سعی شود در نام شرکت از نام شرکاء استفاده نشود،اسم شریکی که در نام شرکت قید می شود،حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را داشته و در بدو امر مسئول پرداخت کلیه ی قروض و تعهدات شرکت خواهد بود.
    - برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید شرکا ابتدا جلسه ای با نام مجمع عمومی موسسین را تشکیل دهند و در این جلسه مواردی را همچون شرکتنامه، اساسنامه در صورت وجود ، اظهارنامه و تقاضانامه و ... را همگی توافق و امضا نمایند . در همین جلسه باید مدیران هیئت مدیره تعیین شوند و مدیرعامل هم معرفی شود. البته انتخاب مدیر عامل را می توانند به هیئت مدیره تفویض نمایند. همچنین باید تعیین شود که آیا شرکت نیاز به معرفی بازرس دارد و یا خیر و اگر بلی می توانند این نفرات را در مجمع انتخاب نمایند.
    - انتخاب اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل در شرکت های با مسئولیت محدود هم می تواند از بین شرکا باشد و هم می تواند در صورت توافق همه شرکا فردی خارج از شرکت باشد.
    - انتخاب روزنامه برای درج آگهی های دعوت شرکت در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
    شرکت سهامی خاص :
    یکی دیگر از شخصیت های حقوقی رایج، شرکت سهامی خاص می باشد. تقسیم سرمایه شرکت به تعداد سهام دلیل نامگذاری این نوع از اشخاص حقوقی می باشد. سهامداران در زمان تاسیس شرکت باید حداقل ۳۵% سرمایه شرکت را به حساب شرکت در شرف تاسیس که نزد یکی از بانک های کشور ( دولتی یا خصوصی ) افتتاح حساب می نمایند واریز نمایند که همین امر موجب شده تا شرکت های سهامی خاص اعتبار بیشتری نزد افراد، ارگان ها و ادارات داشته باشند.
    نکات قابل توجه در ثبت شرکت سهامی خاص :
    - شرکت سهامی خاص حداقل از ۳ نفر سهامدار و ۲ نفر بازرس که یکی بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل است تشکیل می شود.
    - اعضاء هیئت مدیره باید حداقل دارای یک سهم باشند. ( مدیر عامل می تواند خارج از شرکا باشد )
    - بازرسین نباید با اعضاء هیئت مدیره نسبت فامیلی داشته باشند.
    - اعضاء هیئت مدیره و بازرسین باید بالای ۱۸ سال باشند.
    - سرمایه شرکت به قطعات مساوی سهام تقسیم می گردد که نوع سهام می تواند بانام یا بی نام باشد.

    accordian 1
    logo 3 1
    2
    3
    4
    5
    6